Ce este si cum functioneaza filtrul de particule ?
    Filtrul de particule este o componenta suplimentara in sistemul de evacuare al gazelor de ardere.
    Filtrul capteaza particulele de funingine rezultate din procesul de combustie al motoarelor diesel.
    Structura lui este din material ceramic, este rezistent la temperaturi de pana la 1000 grade celsius si este capabil sa filtreze particulele in proportie de 95%.

    Datorita procesului de retinere a particulelor, dupa o anumita perioada de timp sau numar de kilometri filtrul trebuie regenerat.
    Procedura de regenerare inseamna arderea tuturor particulelor stocate in filtru.
    Daca procedura de regenerare nu se produce intr-un anumit interval de timp sau kilometri cantitatea de particule depaseste pragul critic, filtrul se umple iar regenerarea nu se mai poate efectua.

       Care sunt principalele probleme ?
    Cea mai intalnita problema pentru care filtrul de particule se colmateaza este datorata mersului frecvent la turatii mici si in orase aglomerate, in aceasta situatie automobilele dotate cu filtru de particule nu pot incepe curatarea prin regenerarea automata in conditiile impuse si definite de producator.

    Printre alte cauze ce stau la baza incarcarii filtrului de particule se mai enumera si urmatoarele:
    Prin denumirea lui este un filtru iar el este garantat un numar limitat de km si ani.
    Calitatea slaba a carburantului, senzori de presiune diferentiala cu probleme.
    O turbosuflanta cu grad mare de uzura incarca filtrul de particule cu ulei.
    Lipsa aditivului, functionarea defectuoasa a sistemului de regenerare, etc.

       Care sunt efectele unui filtru de particule cu grad mare de incarcare ?
    Automobilul intra in modul de avarie, lipsa de putere si limitare de turatie.
    Pe langa acestea mai enumeram si consumul de carburant ridicat, se aprind pe bord mai multe avertizari luminoase, fum negru pe evacuare, turbina este fortata, etc.