Sistemul DPF este alcatuit din urmatoarele elemente:
    *  Senzor de presiune diferentiala
    *  Senzor de temperatura 1
    *  Senzor de temperatura 2
    *  Senzor de temperatura 3
    *  Filtrul de particule
    *  Catalizator
    *  Lampa de avertizare bujii ( spirala )
    *  Lampa de avertizare filtru de particule

       Ce este regenerarea si cum se realizeaza ?
    Programul de regenerare a fost realizat pentru a arde cantitatea de cenusa depusa in filtrul de particule.
    Componenta "Senzor de presiune diferentiala" detecteaza presiunea din amonte si din aval al filtrului de particule iar in acest fel determina gradul de incarcare al filtrului.
    Cand programul de regenerare este activ, temperatura gazelor de evacuare este monitorizata de senzorul 2 de temperatura si senzorul 3.

    Pentru incalizrea filtrului de particule DPF rece cat mai repede posibil, injectia secundara de motorina este activata de catre calculatorul motor ( ECU ) in completarea injectiei principale.
    Injectia secundara creste temperatura gazelor de evacuare astfel incat filtrul de particule DPF sa atinga temperatura de lucru optima.

       Care sunt tipurile de regenerare ?

    Regenerarea pasiva:
    In timpul regenerarilor pasive, cantitatea de cenusa este arsa constant din filtrul de particule fara interventia calculatorului motor ( ECU ).
    Temperatura gazelor de evacuare trebuie sa fie intre 350 - 500 grade celsius.
    La aceste temperaturi nu se ajunge decat in conditii de drum in sarcina sau pe autostrada.

    Regenerarea activa:
    In timpul regenerarilor active, cantitatea de cenusa este arsa datorita interventiei calculatorului de injectie al motorului ( ECU ).
    Imediat ce cantitatea de cenusa din filtru creste iar regenerarea pasiva nu se poate realiza, calculatorul motor ( ECU ) initieaza procesul de regenerare activa.
    Particulele de cenusa din filtrul sunt arse intre temperaturile de 550 - 650 grade.

    Atunci cand se conduce pe distante scurte in mod frecvent sau in zone aglomerate, temperatura gazelor de evacuare si a filtrului de particule nu este suficienta pentru arderea particulelor de cenusa prin regenerare.
    Cand cantitatea de cenusa atinge pragul maxim iar filtrul de particule este colmatat (infundat) lampa de avertizare luminoasa a filtrului de particule sau lampa de avertizare a motorului se aprind in bord.
    Un filtru de particule infundat se mai poate manifesta prin lipsa de putere, limitare de turatie, consum mare de motorina, fum pe evacuare datorita regenerarilor esuate, fortarea turbinei, etc.